גישורים משפחתיים ועסקיים

כאשר מתמודדים עם מחלוקת או סכסוך, הדרך המסורתית לפתרון הסוגיה היא לרוב באמצעות מערכת בתי המשפט. עם זאת, התדיינות משפטית עשויה להיות יקרה, גוזלת זמן, וסוחטת רגשית עבור כל הצדדים המעורבים. במקרים רבים, גישור יכול לתת מענה יעיל וחסכוני יותר.

משרד עו"ד לגישורים משפחתיים ועסקיים

מה זה גישור?

גישור הוא סוג של יישוב סכסוכים אלטרנטיבי הכולל צד שלישי ניטרלי, המגשר, המאפשר תקשורת ומשא ומתן בין הצדדים המתדיינים. המגשר אינו מקבל החלטות או כופה פתרונות אלא מסייע לצדדים להגיע להסכמה מקובלת הדדית.

בהקשר של סכסוכים עסקיים ומשפחתיים, גישור יכול להיות דרך יעילה לפתור סוגיות כמו סכסוכי חוזים, פירוק שותפות, תכנון עיזבון, גירושין ומשמורת ילדים.

יתרונות הגישור

גישור מציע מספר יתרונות על פני ליטיגציה מסורתית

  • חסכוני: הגישור בדרך כלל זול יותר מתדיינות משפטית מכיוון שהוא אינו דורש תשלום הוצאות משפט, או שכר טרחת עדים מומחים.
  • יעיל: ניתן להשלים את הגישור תוך שבועות או חודשים, לעומת ליטיגציה שיכולה להימשך שנים.
  • חסוי: גישור הוא תהליך פרטי וסודי שאינו הופך לחלק מהרשומה הציבורית.
  • וולונטרי: הגישור הוא הליך וולונטרי, והצדדים יכולים לבחור לסיים את התהליך בכל עת.
  • גמיש: הגישור מאפשר לצדדים להיות יצירתיים במציאת פתרונות העונים על הצרכים והאינטרסים הייחודיים שלהם.

תפקידו של המגשר

המגשר הוא צד שלישי ניטרלי וחסר פניות המסייע להקל על התקשורת והמשא ומתן בין הצדדים. המגשר אינו נוקט צד ואינו כופה פתרונות אלא מסייע לצדדים להגיע להסכמה מקובלת הדדית.

תפקידו של המגשר הוא:

  • קביעת כללי יסוד להליך הגישור, לרבות סודיות ואופיו הוולונטרי של התהליך.
  • לעודד תקשורת ומשא ומתן בין הצדדים.
  • לעזור לצדדים לזהות את האינטרסים והצרכים הבסיסיים שלהם.
  • לעזור לצדדים ליצור אפשרויות ליישוב המחלוקת.
  • לסייע לצדדים להגיע להסכמה מקובלת הדדית.

בחירת מגשר

בחירת המגשר הנכון היא קריטית להצלחת הליך הגישור. מגשרים צריכים להיות מנוסים בתחום הספציפי של המשפט בנושא בו מדובר ובעלי הכשרה מיוחדת בגישור ויישוב סכסוכים.

לחלק מהמגשרים יש רקע משפטי, בעוד שאחרים מגיעים ממקצועות אחרים כמו פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית. חשוב לבחור מגשר שמכיר את הנושאים הספציפיים הכרוכים בסכסוך.

המשרד של אורית לוי מוסמך ומתמחה בתחום הגישורים גם משפחתיים ועסקיים.

 

עלויות וחסכון

הגישור הוא בדרך כלל זול יותר מהתדיינות משפטית מכיוון שהוא אינו דורש תשלום הוצאות משפט, או שכר טרחת עדים מומחים. בנוסף, מכיוון שהגישור מסתיים בדרך כלל תוך שבועות או חודשים, החיסכון בזמן ובהוצאות יכול להיות משמעותי.

סודיות

גישור הוא הליך פרטי וסודי שאינו הופך לחלק מהרשומה הציבורית. זה מאפשר לצדדים לדון בנושאים רגישים ולבחון פתרונות יצירתיים ללא חשש לפגיעה במוניטין או במעמדם המשפטי.

הפסקת הגישור

הצדדים יכולים לבחור לסיים את הליך הגישור בכל עת. אם הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה, הם יכולים לבחור להמשיך בהתדיינות בבית המשפט או לבחור שיטות חלופיות אחרות ליישוב סכסוכים, כגון בוררות.

סודיות

גישור הוא הליך פרטי וסודי שאינו הופך לחלק מהרשומה הציבורית. זה מאפשר לצדדים לדון בנושאים רגישים ולבחון פתרונות יצירתיים ללא חשש לפגיעה במוניטין או במעמדם המשפטי.

הפסקת הגישור

הצדדים יכולים לבחור לסיים את הליך הגישור בכל עת. אם הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה, הם יכולים לבחור להמשיך בהתדיינות או שיטות חלופיות אחרות ליישוב סכסוכים.

סיכום

גישור יכול להוות חלופה יעילה וחסכונית לליטיגציה מסורתית לפתרון סכסוכים עסקיים ומשפחתיים. הגישור מאפשר לצדדים לשמור על שליטה על התוצאה ולעבוד יחד למציאת פתרונות מקובלים על הדדית. על ידי בחירת המגשר הנכון והתחייבות לתהליך, הצדדים יכולים להימנע מהעלויות הכספיות והרגשיות של התדיינות משפטית ולהתקדם בחייהם.

תוכן עניינים

לפגישת ייעוץ חייגו

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן