אם בעבר “גישור” ADR ומונחים נוספים היו בשוליים, כיום הדרך אל בית-המשפט עוברת תחילה בהפניית הצדדים המתדיינים להליך של גישור בטרם ייכנסו אל אולם המשפט.
***הנושא אף מוצג בדרך מעניינית ומשעשעת, בסדרת הדרמה “הטובות לקרב” (The Good Fight) לחובבי סדרות מושבעים.
ה- ADR (Alternative Dispute Resolution) היא אחת מדרכי הגישור שמשמעותה היא דרך אלטרנטיבית לפתרון סכסוך.

כלומר, הליך שנחשב בעבר כאלטרנטיבה למערכת – כיום הוא ההליך שמהווה בסיס ומתחיל כל מסכת התדיינות. משמעות הדבר היא שבתי המשפט, בתי הדין לעבודה, בתי המשפט למשפחה, מפנים תחילה את הצדדים הבאים בשעריהם להליך של גישור, ורק אם ההליך לא צלח, ורק אז, ייכנס בית המשפט לפעולה והצדדים יחלו בהצגת עמדותיהם
בפניו. ואכן, זוהי רפורמה מהותית, שמגמתה, בין היתר, לא רק הקטנת הסיאוב והתביעות הרבות שמוגשות לבתי המשפט השונים או ייעול המערכת, אלא מטרתה, הלא כל כך מוסווית, היא ניסיון לצמצם את הקרבות בין צדדים בדרכי שלום, בדרך נעימה יותר ופחות לוחמנית.

הגישור אליו מפנים בתי המשפט כיום, הוא למעשה ניסיון של המערכת להגיע להסכמות או אפילו לפתרון סכסוכים, שאילו היו מוצאים את דרכם לבית המשפט, היו אורכים שנים, מבזבזים את זמנם וכספם (כמובן) של הצדדים, והעלויות שהיו נגרמות, לא רק כלכלית, אלא גם נפשית – הינן גבוהות לאין שיעור!

יתרונותיו של הליך הגישור, רבים. המדובר בהליך וולונטרי, יעיל ומהיר יחסית, שבו נפגש מגשר עם הצדדים כדי להביאם לידי הסכמה ופתרון הסכסוך. הגישור מתבצע רק בהסכמתם של הצדדים, כאשר כל צד רשאי להפסיק את הגישור בכל עת. ההליך חסוי ונערך בפני מגשר מוסמך (רצוי עו”ד שמבין ומתמחה במטריה ובמהות הסכסוך) וכל תוכנו חסוי בפני כל הליך, שאולי יגיע בעתיד לבימ”ש.

תפקידו של המגשר הוא לסייע לצדדים להגיע להסכמות ולפתור את הסכסוך ביניהם, בדרכי נועם, תוך ניסיון למצוא אפשרות ולהתוות את הדרך ליצירת רווח הדדי לכל הצדדים המעורבים.

לרוב, האינטרס המשותף של הצדדים (כן, כן, יש אינטרסים משותפים והצדדים מגלים אותם במהלכו של הגישור) מוליך אותם לסיום תכליתי ויעיל של סכסוך – שאלמלא כן אולי היה נמשך שנים בבתי משפט.

החיסכון העצום בעלויות המשפטיות ושכ”ט עו”ד וכן במשך הזמן של ההליך, הם אולי היתרונות המפתים והמשמעותיים ביותר, במחשבה באיזו דרך לנהל את הסכסוך. לכן, הצעתנו לכם, בטרם פניה לבתי משפט ולערכאות – שלא ניתן אף פעם לחזות את תוצאותיהם של הליכים בהם, כאשר מוגשות תביעות – לברר תחילה מהן האפשרויות
העומדות בפניכם באמצעות הליך הגישור.

אנו זמינים לכל שאלה ומציעים שירות זה ללקוחותינו בכל מגוון הנושאים ותחומי העיסוק
של משרדנו, לרבות: סכסוכים בענייני ירושה, מעמד אישי, ליקויי בניה, סכסוכים עסקיים ועוד.